تیلو وب

پیشرفت در وب

هوش مصنوعی Midjourney چیست ؟ آموزش استفاده از آن

در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی Midjourney را با شما درمیان بگذاریم . این هوش مصنوعی میتواند به شما در تهیه تصاویر کمک کند . برای مثال با دادن یک متن میتوانید تصویر مرتبط با آن را دریافت کنید .

معرفی هوش مصنوعی Midjourney

در این چند ماهه اخیر تبدیل متن به عکس یکی از خبرهای داغ دنیای تکنولوژی بوده و افراد زیادی را به خود جذب کرده است . اگر بخواهیم یکی از با دقت ترین و با کیفیت ترین ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس را معرفی کنیم میتوانیم ابزار Dall-E را معرفی کنیم . بخاطر اینکه این ابزار به صورت رایگان در دسترس نیست افراد زیادی مجبور شده اند به سراغ ابزارهای رایگانی مثل Midjourney و Craiyon بروند .

ابزار Craiyon رابط کاربری راحت تری دارد و بدون ثبت نام میتوانید از آن استفاده کنید ولی باید گفت که کیفیت و دقت این ابزار بسیار کمتر از سایر ابزارها میباشد . برای همین خیلی از کاربرها به سمت ابزار Midjourney آمدند زیرا کیفیت بهتری را میتواند ارائه دهد . لازم به ذکر است که این ابزار 25 تصویر اولش رایگان است و بعد از آن باید 10 دلار بابت 200 فایل پرداخت نمایید .

در این ابزار میتوانید از چهره های افراد مشهور و سلبریتی هم استفاده کنید و تصاویر خود را زیبا تر تحویل بگیرید . این ابزار زیاد واقع گرایانه به نظر نمیرسد و کمی فانتزی است ، اما اگر اطلاعات دقیق تری وارد نمایید میتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید .

هوش مصنوعی Midjourney

آموزش کار با ابزار Midjourney

به این ابزار میتوانید در پلتفرم دیکسورد دسترسی داشته و از آن استفاده کنید . برای این ابزار برنامه یا وبسایت خاصی در نظر گرفته نشده است و دلیل اصلی آن اجتماعی بودن این ابزار است . در دیکسورد این ابزار میتوانید با الهام گرفتن از سایر کاربران تصاویر بهتری را ایجاد کنید .

1-ابتدا وارد برنامه دیکسورد شوید یا وارد سایت آن شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید

2-وارد وبسایت Midjourney.com شوید و روی گزینه join the beta ضربه بزنید تا به صورت خودکار در دیسکورد برای شما دعوت نامه ارسال شود .

Midjourney 1 1

3-بعد از آن وارد دیکسورد شوید و منتظر بمانید تا درخواست نامه ارسال شود و با زدن گزینه Accept Invite درخواست را قبول کنید و سپس گزینه Continue to Discord را انتخاب کنید .

Midjourney 2

4-خب حالا وارد دیکسورد که شوید در منوی سمت چپ شما لیست چنل های دیکسورد شما قابل مشاهده است و شما روی آیکون Midjourney  کلیک کنید که تصویر یک قایق شناور است .

5-در لیست چنل دیکسورد دنبال Newcommer Rooms بگردید و بعد از پیدا کردن آن روی یکی از گزینه ها به صورت دلخواه مثل newbies 101 کلیک کنید .

Midjourney 3

6-اکنون میتوانید به صورت رایگان از قابلیت تبدیل متن به عکس استفاده کنید . توجه نمایید که تنها 25 تصویر را میتوانید به صورت رایگان استفاده کنید و بعد از آن باید مبلغ 10 دلار را بابت 200 فایل پرداخت نمایید .

7-در باکسی که میتوانید متن را وارد کنید دستور imagine/ را تایپ کنید و بعد از آن اطلاعات مورد نظر تصویرتان را تایپ کنید . هرچه اطلاعات شما دقیق تر باشد نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد .

8-پس از تمام شدن دکمه اینتر را بزنید و منتظر بمانید .

Midjourney 4

9-پس از اینکه تصویر شما آماده شد کلمه های U و V را مشاهده میکنید که کنارشان اعدادی است که میتوانید هرکدام را خواستید انتخاب کنید . این دکمه ها برای بزرگ و کوچک کردن اندازه تصویر ساخته شده قرار گرفته شده است . برای مثال شما اگر دکمه U2 را بزنید تصویر دومی که ساخته شده بزرگ خواهد شد و اگر U4 را بزنید تصویر 4 ساخته شده .

10-دکمه رفرش را میتوانید در کنار دکمه های دیگر مشاهده کنید که این دکمه میتواند نتایج جدیدی را به شما نشان دهد . توجه داشته باشید که اگر از دکه رفرش یا V استفاده کنید از اعتبار رایگان شما 1 عدد کم میشود .

Midjourney 5

11-اگر بر روی گزینه U کلیک کنید گزینه های مختلفی را مشاهده میکنید که میتواند به شما کمک کند تا نتیجه بهتری دریافت کنید . برای مثال با زدن گزینه Upscale to Max تصویر شما تا حد امکان بزرگ میشود و با زدن گزینه Light Upscale Redo تصویر شما با جزئیات کمتری بزرگ خواهد شد .

12-پس از اتمام درخواستان میتوانید برای بارگیری تصویر روی گزینه پاکت نامه کلیک کنید و تصویر مورد نظرتان را دریافت کنید .

دستورات کاربردی Midjourney

اگر میخواهید نتیجه بهتری را از این هوش مصنوعی دریافت کنید میتوانید از دستورات زیر استفاده کنید .

  • imagine/ این دستور را به شما آموزش دادیم که میتوانید با این دستور تصویر خود را ایجاد کنید .
  • help/ با این دستور میتوانید راهنمای هوش مصنوعی Midjourney را دریافت کنید .
  • info/ برای دیدن پروفایل کاربریتان و اعتبار باقی ماندتان میتوانید از این دستور استفاده کنید .
  • subscribe/ با استفاده از این استور میتوانید یک لینک اختصاصی برای خود ایجاد کنید و دیگر نیاز نباشد هربار وارد سایت دیسکورد شوید و به صورت مستقیم از طریق این لینک به ابزار دسترسی داشته باشید .
  • relax/ اگر حساب پولی داشته باشید میتوانید با استفاده از این دستور بدون کم شدن از اعتبارتان تصاویر را دریافت کنید اما زمان زیادی طول خواهد کشید تا خروجی شما آماده شود .
  • private/ با این دستور میتوانید تنها خروجی تصاویر را دریافت کنید اما باید هزینه 20 دلاری را در ماه پرداخت نمایید .

این دستورات میتوانید به شما کمک کند تا راحت تر از این ابزار استفاده کنید و حالا در ادامه مطلب یکسری پارامتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت که میتوانید با توجه به آنها نتیجه بهتری را دریافت کنید .

  • beta– با استفاده از این پارامتر شما از یک الگوریتم جدید و آزمایشی استفاده خواهید کرد که زمان زیادی برای ساخت تصاویر از شما صرف خواهد شد ولی نتیجه خوبی را به شما خواهد داد .
  • hd– این الگوریتم قدیمی میتواند در ساخت تصاویر متفاوت به شما کمک کند و تصاویر با رزولوشن بالا را برای شما ایجاد کند .
  • aspect– به شما کمک کند تا تصاویر را با اندازه دلخواه ایجاد کنید برای مثال : –ar 16:9 تصویری با اندازه 9 در 16 ایجاد خواهد شد .
  • w– و h– میتواند به شما کمک کند تا اندازه دقیق تصویر خود را تایین کنید برای مثال : –w 256 ینی عرض تصویر شما برابر با 256 پیکسل باشد . اندازه نوشته شده توسط شما باید بین 256 الی 2034 نوشته شود .
  • quality– یا q–  برای تایین سرعت ساخت تصویر است که سرعت ساخت بین 0.25 تا 5 میباشد .

چگونه از Midjourney استفاده کنیم؟

برای استفاده از Midjourney باید در دیسکورد ثبت نام نمائید سپس در سایت Midjourney درخواست ارسال کنید.

آیا هوش مصنوعی Midjourney رایگان است؟

هوش مصنوعی Midjourney کاملا رایگان نیست، شما با هر حساب کاربری میتوانید 25 تصویر را ایجاد نمائید.

آیا هوش مصنوعی دیگر مانند Midjourney داریم؟

هوش مصنوعی Craiyon مانند Midjourney می باشد که به رایگان میتواند از آن استفاده کنید.

دنبال چی میگردی؟

اگر چیزی پیدا نکردی به پشتیبانی پیام بده